Пронађите чланак :

уторак, 22. август 2017.

Мира Митровић , новинар : „ Љубав је увек у моди“





Једно је од заштитних лица ужичких телевизија. Са  ТВ екарана плени харизмом, дикцијом , шармом,  мелодичном и пријатном бојом гласа, образовањем и господственим ставом.  После бурних, а уједно и најлепших осамнаест година проведених у медијима  , новинарка Мира Митровић  даје нам одговор како сачувати углед новинарске професије и прича о изазовима са којима се сусреће свакодневно.

Какве Вас успомене вежу за почетке бављења новинарством?

-Након завршених студија на Београдском Универзитету и стеченог звања социјални радник, нисам ни слутила да ће ме судбина одвести у новинарство које је постало моје животно опредељење. Док сам била девојка људи у околини су говорили о мелодичности и пријатности мога гласа и многи су сматрали да сам рођена да будем радијски водитељ. Стицајем околности на Радио „Талији“ су тражили водитеља. Пријавила сам се на конкурс и добила сам позив на разговор за посао. Прошла сам тонску пробу и већ наредни дан почела да радим. Након кратког времена тадашњи уредник радија Бранко Поповић доделио ми је прве радне задатке тачније ауторске емисије „Свет филма“ и „Женски разговори“. Након неког времена проведеног на радију, господин Владан Николић ми је рекао да почиње са радом „С“ телевизија, и да ћу радити директно укључење у програм РТС-а поводом свечаног отварања телевизије. То је био мој први „сусрет“ са телевизијом и рад уживо без икакве припреме, а није се смело погрешити. Прва телевизијска искуства стекла сам управо на тој телевизији, а касније сам новинарски занат пекла на ТВ 5 где сам радила и у информативној, и у забавној редакцији. 2003. године као награду за свој рад од тадашњег главног и одговорног уредника Предрага Ковачевића добила сам шансу да радим ауторску емисију „ Љубав и мода“ која се емитовала касније и на ТВ Алфа, Регионалној ТВ Лав, а након осам година поново на ТВ 5 која је најстарија телевизија у нашем граду, која је била и остала озбиљна медијска кућа.
  
Ускоро обележавате јубилеј петнаест година емитовања емисије „Љубав и мода“?

-На почетку није било лако јер су очекивања била велика, најпре моја. Желела сам да оправдам поверење сарадника, саговорника и гледалаца који су јој остали верни све ове године. Мерења гледаности у то време показала су да је емисија била гледанија од емисија „ Магазин ИН“ Пинк телевизије и емисије „У тренду“ БК телевизије. Што је за мене био подстрек да радим још квалитетније, да имам компетентне и занимљиве саговорнике и да емисија задржи квалитет и едукативни карактер и наравно да има занимљиве садржаје јер је колажног типа.



Новинарство некад/сад?

-Некада се знао пут који је новинар или онај ко је желео то да буде морао да прође. Да крене од првог степеника, а онда својим радом, трудом, талентом, стручношћу, доследношћу поштујући новинарске кодексе и етику да се пење степеник по степеник. Пријатан физички изглед  је била само једна од ставки. Рад испред камере и ауторска емисија су биле награда на крају, а не на почетку. Нажалост, данас смо сведоци непримерених телевизијских садржаја, непримереног речника, понашања и опхођења, непоштовања кодекса и етике... Изгубили су се сви критеријуми, али свако стоји иза свога рада и одговара за своје поступке. У великој мери томе је допринела комерцијализација садржаја и настојање медијских кућа да у овим незгодним временима опстану на медијском небу.

Многи кажу да је новинарство једна од сујетнијих професија. Слажете ли се са тим?

-Сматрам да у свакој професији постоји сујета. Мислим да је сујета прикривен мањак самопоуздања, нерада на личном усавршавању и образовању, са примесама зависти, љубоморе и гордости. Кроз овај посао упознала сам и његове лепе и мање лепе стране. Осетила сам људску неправду и сујету о којој говоримо , али мислим да је најлакше одустати, треба ићи напред, веровати у себе, а као верник сматрам да Божија правда свакога ставља на заслужено место.

Који су Вам најлепши тренуци проведени у медијима?

-Најлепши тренуци су када након свих потребних припрема радите живи програм који може донети понеко изненађење на које треба бити спреман. Када Вам се саговорник отвори и добијете информације важне за Ваше гледаоце. То што сам кроз овај посао имала прилику да будем на местима и разговарам са људима са којима кроз неку другу професију не бих имала прилику. Ауторска емисија и рад у јутарњем програму су ми посебно драги.

Јесте ли имали подршку породице?

-Када сам почела да радим у медијима син и кћерка су ми били мали, а људи који имају малу децу знају колике су обавезе, посебно када оба родитеља немају фиксно радно време, а уз то настојите да будете добра мајка, супруга, домаћица и да дате максимум у свом послу.
Како очувати углед новинарске професије?

-Квалитетом, искреношћу, презентовањем правих вредности у систему који нас гуши ако смо другачији.

Недавно сте примили награду „Чувар традиције“ за промовисање породичних, правих вредности и за афирмацију Златиборског краја?

-Тако је. Посебно ми је драго што ми је та награда уручена на манифестацији „ Сусрети на Змајевцу“ која има традицију дугу скоро два века, а која негује праве вредности, обичаје и културно наслеђе нашег поднебља. Посебно ми је драго што су ми награду уручиле госпођа Оливера Катарина , која је наше горе лист и проф. др Весна Васовић.


 Где видите себе у будућности?

-Бићу задовољна ако останем  каква јесам као човек, окружена искреним пријатељима, испуњена позитивном енергијом и животним ентузијазмом, а као новинар жељна нових знања и нових искустава. Оно што за крај нашег разговора желим да поручим свим људима је да је љубав увек у моди, јер све што радимо најбоље је када је саткано од љубави.
                                                                                                                                                                               
                                                                                               ВЕСТИ/ Немања Ковачевић
                                                                                              Фотографије : Приватна архива

0 коментара:

Постави коментар