Пронађите чланак :

понедељак, 5. мај 2014.

IN MEMORIAM : ZORICA SENTIĆ, PESNIKINJA I HUMANISTKINJA

Pesnikinja i humanistkinja Zorica Sentić preminula je 4. Maja u Vranju u selu Levosoju posle duge i teške bolesti. 



Skoplje, Jugoslavija, 10. septembar 1955. godine  – 4. maj 2014. godine, Nica, Francuska





Biografija:

Zorica je rođena u Skoplju, 10. Septembra 1955. godine. Odrasla je u selu Levosoju, odakle su joj roditelji i gde su živeli. Sa roditeljima, u svojoj 11. godini odlazi u Francusku gde je živela do kraja života. 2005. godine objavila je prvu zbirku poezije „Ugasi tišinu“. Drugu knjigu , „Ugasi tišinu br. 2 - Ja nas volim“, 2008. objavila je u Beogradu. Pokretač je dobrotvorne akcije prikupljanja knjiga za škole u selima Srbije pod sloganom „ Darujmo reč “ sa ciljem da sva sela u Srbiji dobiju svoju biblioteku.


malo selo
tamo daleko
u južnoj Srbiji
tamo daleko
s desne strane Morave
s leve strane autoputa
u okolini Vranja
gde je nekada Koštana pevala
tece recica Slatina
kroz malo selo moje...
tamo daleko
kao dete živeh
mnogo toga što mi je u srcu
u selu je ostalo
selo moje
ima svoju stanicu
jednu crkvicu
svoju školu i
jednu zadrugu
u selu mome
zemlja je crvena
 nekada
svako vece
novosti su prenosile
kraj starog bunara
Bake-novinarke
ljubav su krišom vodili
momci i devojke
secam se onih dana
kad su bake vunu prele
i pricale bajke  
za to vreme
dede radiše na njivama
pevaše i sejaše
pšenicu i trave plave
pamtim i to
da je svako selo slavilo svoju slavu
selo Levosoje
slavi svetog Iliju
tad je selo puno gostiju
tad se lumpuje, igra, peva
pije vruca rakija
tad se svece pale
u crkvicama
s leve strane
stoji škola stara
do nje i nova
nema više mog profesora
nema moje Bake
Bake su zauvek gore, iznad crkvice
svaka do svojeg dede spava
suze
svadbe
i dobro i loše se desilo
deca se rodila
mnogo toga sam promašila
jer sam u tudini živela
tamo gde nisam nikada
sladak ukus dudinke okusila
a još manje
tople lubenice
nikada kruške male
unutra crvene
nikada one trešnje
one šljive prezrele
ni one zelene
ni jabuke
kao u selu malom
Levosoje selo
malo se promenilo
ali je uvek
s leve strane Morave
s desne strane autoputa
selo malo Levosoje
puno dobrih duša
cvece miriše do Vranja
zvezde su sjajne
grožde je slatko
sunce je jako
kisela voda korisna
vetric duva
s leve strane
lubenice su velike
paprike ljute
paradajz sladji od jabuke
livade su zelene i plave
“ i kiša je možda kisela”
rekla je meni  nekada moja Baka
“ i ako nije, napiši da je ...”
do crkvice spava zauvek moj tata
tu gde su i deda i Baka
tu gde su pale suze
koliko ima  vode u Moravi
pcele i priroda
prave med u Levosoju
nedaleko je
vrela banja
lekovita
kašicicu ili dve
cašu kisele vode…
mozda cete i vi zavoleti
selo moje
Levosoje.
zatvorite oci
ako vidite da je trava plava
vaša duša ko moja
u selo je zaljubljena
s leve
s desne
bitno nije
tamo ima
plave trave
kraj Morave

Levosoje
malo selo moje
vraticu se zauvek tebi
piti vecito tvoje kisele kiše
cuvaj meni parce crvene zemlje
tamo daleko u južnoj Srbiji
             Levosoje  selo moje. 
  
        Zorica Sentić



























3 коментара:

Драга наша, увек си умела да завршиш... пишемо се... додајем... у небу се огледамо са сећањем... Љиљана

repose en paix ma chère Zorica, j'ai tant aimé tes livres, ta chaleur, ta ténacité.

Vecna joj slava... Ostavila je dubok trag u svima koji smo je poznavali... Druzicemo se i dalje sa njenim stihovima i nosicemo secanje na nju...

Vasa Radovanovic i Gordana Culibrk

Постави коментар